NOVOSTI

Osigurajte svog psa!

I. D. LABOVIĆ | 15. oktobar 2012. 15:09 |

Osiguravajuće kuće u svetu nude polise osiguranja za ljubimce. Osiguranje pokriva bolest, povrede, uginuće, ali i troškove smeštaja u slučaju smrti vlasnika. U Britaniji osigurana četvrtina ljubimaca

SVETSKI dan životinja protekle nedelje širom sveta obeležen je brojnim akcijama, pa su tako i naša udruženja za zaštitu životinja i brojni Beograđani u prestonici obeležili ovaj datum posećivanjem tribina i info-štanda na Trgu Republike. Ipak, naši prvi susedi - Hrvati, bili su najkreativniji, pa je u medijima odjeknula vest da je osiguravajuća kuća “Alianz”, povodom Svetskog dana zaštite životinja predstavila novu ponudu - osiguranje kućnih ljubimaca.

Nova usluga pod nazivom “Alianz Šapa” namenjena je vlasnicima pasa i mačaka, po ugledu na zemlje zapadne Evrope u kojoj ova praksa postoji već godinama. Koliko je ovaj trend zastupljen u Evropi govori i podatak da je u Velikoj Britaniji osigurana četvrtina ljubimaca, dok su vlasnici u Švedskoj osigurali polovinu “najboljih prijatelja”.


OD 4 DO 20 EVRA

 

Mesečna premija osiguranja pasa se u “Alianzu” kreće od 45 do 150 kuna (šest do dvadeset evra), a za mačke od 30 do 60 kuna (četiri do osam evra) mesečno, objasnila je Marina Pupić Bakrač, šef projekta “Alianz Šapa”.

  • Polisa se ugovara uz osiguranje privatne imovine, a mogu se osigurati mačke i psi već od dva meseca starosti, bez obzira na to imaju li rodni list ili ne. Uslov je da moraju biti redovno vakcinisani protiv besnila i zaraznih bolesti i označeni mikročipom - navodi se u objašnjenju ove usluge.

Uz osiguranje zdravstvenih troškova i putno osiguranje, polisa se može sklopiti i za troškove oglašavanja u slučaju izgubljenog ili ukradenog ljubimca, kao i troškove hotelskog smeštaja ukoliko se desi smrtni slučaj u domaćinstvu ili teške telesne povrede vlasnika zbog koje on više ne može da se brine o životinji. Takođe, “pokriva” se i situacija štete u domu zbog koje u njemu ljubimac više ne može da boravi, zatim troškovi izdavanja uništenih isprava o životinji, eutanazije i pomoćna naknada kada ljubimac ugine.

Praksa osiguravanja kućnih ljubimaca ima jaku tradiciju i u zemlji koja izdvaja najviše novca za brigu o kućnim ljubimcima - Americi. Prema podacima, samo u 2010. Amerikanci su na veterinarsku negu za svoje ljubimce potrošili čak 13 milijardi dolara! Tako postoji zdravstveno osiguranje za pse i mačke u slučaju da vlasnici nemaju dovoljno novca za skupe usluge veterinara, kao i u slučaju ujeda drugih pasa, gutanja predmeta, saobraćajnih nezgoda, trovanja, ali i raka, infekcija, problema sa kožom, dijabetesa.


NE PLAĆATE AKO NEKOGA UJEDE...


PREMA rečima Nataše Vukmirović iz Udruženja "Ljudi za životinje", zdravstveno osiguranje za kućne ljubimce je odlično.

  • Bolest ljubimca sama po sebi predstavlja za vlasnike veliki stres, a kako su troškovi lečenja veoma visoki, mnogi nisu u mogućnosti da im obezbede adekvatnu veterinarsku negu. U zemljama zapadne Evrope i SAD postoji osiguranje na ime ujeda psa pri čemu osiguravajuće kuće preuzimaju na sebe da provere okolnosti pod kojima je došlo do ujeda i isplate odštetu.

 

SAVETNIK ZA NAPLATU ŠTETE

Ekipa „NOVOSTI“ | 24. jul 2012. 13:05 |

Tema - šta raditi i kako iskoristiti osiguranje kada se dogodi saobraćajna nezgoda u inostranstvu.

Najbolje pozvati policiju.

Moguće dobiti novac samo uz „evropski izveštaj

LETOVANJE može da vam se pretvori u najgoru noćnu moru u slučaju da vam neko samo „očeše“ automobil. O posledicama težeg udesa da i ne govorimo. Šta, na primer, ukoliko vas u Crnoj Gori vozilom udari Slovenac ili Rus? Ili na vas u Solunu naleti Grk koji pritom pobegne, ili vas „čukne“ neregistrovani automobil? Kakva je procedura, kome da se obratite, koga da pozovete?

Dogovor

Većina ljudi pre polaska na put ne razmišlja o tome koji su sve rizici i problemi mogući i kako da se izbore s njima. Za početak, morate biti osigurani. Proverite dobro da li je u zemlji u koju putujete i dalje na snazi „zeleni karton“ ili vam on više nije potreban. U situaciji nekakve nezgode, od velike pomoći je evropski izveštaj o saobraćajnoj nezgodi - šteti. Ipak, naš savet je da, u slučaju ma kakvog udesa, izbegavate bilo kakve dogovore, sporazume i slične situacije, već odmah pozovite policiju.

Saobraćajci će obaviti uviđaj, sačiniti zapisnik, a vi obavezno zatražite kopiju. Time bi sve moralo da bude u redu. Ipak, nije naodmet pozvati nadležni biro osiguranja (na „zelenom kartonu“ je upisan broj, a ukoliko nema tog dokumenta, pozovite svoje osiguranje i pitajte za savet), pa kada dođe njihov procenitelj štete, on će napraviti zapisnik o šteti s precizno navedenim oštećenjima, delovima za zamenu i slično. Naravno, morate ispuniti i „evropski izveštaj“, a posebnu pažnju posvetite odeljku o registarskoj oznaci automobila koji je učestvovao u sudaru. „Evropski izveštaj“ je najbitniji u ovom slučaju, gde nema „zelene karte“ i polise o auto-odgovornosti.

Isplata

Možda i najbitnije jeste pitanje ko isplaćuje štetu. Za taj posao zadužen je nadležni biro (osiguravajuća kuća) u toj zemlji, bez obzira na to da li je krivac za udes državljanin te zemlje ili stranac. Čak i u slučaju da se „čuknu“ vozila dva naša državljanina, na primer u Grčkoj, njihov biro plaća odštetu. Kako će kasnije taj biro da refundira štetu od osiguranja druge zemlje, ne zanima vas mnogo. Bitno je da ste vi namireni. Ipak, dobro je raspitati se o tome kakva prava vam u slučaju udesa, ukoliko niste član nekog auto-kluba, sleduju. Da li imate pravo na šlepovanje do servisa, prevoz, ili bar prevoz članova porodice do kuće, hotela, ili, daleko bilo, pravo na nadoknadu bolničkih troškova.

Policija

U slučaju da automobil koji vas je udario nije osiguran ili je vozač pobegao s mesta nezgode, procedura ostaje ista. Pozove se policija, a biro opet isplaćuje štetu iz posebnog garantnog fonda. Ipak, ima slučajeva kada se sve, po Marfijevom zakonu, zakomplikuje, kada vam se čini da ste žrtva neke urote i da ni policija ni osiguravajuća kuća ne razumeju kakva vas je muka snašla. Onda je najbolje da se obratite za pomoć nekom od naših diplomatskih predstavništava - ambasadi ili konzularnom odeljenju. Njihova dužnost je, između ostalog, da štite interese srpskih građana pružajući im pravnu pomoć. Ukoliko ste vi krivi za udes, onda ne čekajte mnogo, nego odmah pozovite naše diplomatsko predstavništvo. Naravno, nema potrebe to raditi ukoliko je šteta ili zaprećena kazna (novčana) mala. Ali ukoliko se radi o većoj šteti, iznosu, ili nekim još većim posledicama obavezno pozivite ambasadu Srbije ili konzulat...

Jednostavnija procedura

EVROPSKI izveštaj o udesu (European Accident Report) ili „evropski protokol“ je dokument koji u slučaju sudara u inostranstvu pojednostavljuje proceduru dobijanja odštete. Sadrži svojeručnu skicu i specifikaciju oštećenja i, što je najvažnije, izjave učesnika kojima se potvrđuje čija je odgovornost za udes. Popunjavaju ga i potpisuju sami učesnici, a osiguranja ga prihvataju kao osnov za isplatu štete, pošto ima istu važnost kao policijski zapisnik.

PAŽNJA!

  • U SLUČAJU udesa, pozovite policiju dotične zemlje. U većini zemalja važi „univerzalni“ broj 112 za hitne slučajeve. Ipak, nije naodmet da se bar na graničnom prelazu raspitate za broj telefona policije, hitne pomoći...
  • KADA policija obavi uviđaj, pozovite osiguravajuću kuću - biro, ili broj za pomoć na putu nadležnog auto-kluba. Čak iako niste član, bolje je zvati auto-moto savez zemlje u kojoj se nalazite jer će vam to garantovati ako ne jeftiniju, onda bar korektniju pomoć.
  • AKO ste izazvali udes, takođe sačekajte dolazak policije. Najbolje je da se ne dogovarate s drugom stranom. Ako je šteta mala, pa procenite sa oštećenom stranom da je dovoljno da ispunite i potpišete „evropski izveštaj o udesu“, učinite to. Obratite samo pažnju da sve maksimalno precizno popunite.
  • U SLUČAJU da dođe policija biće dovoljno da samo potpišete ovaj izveštaj, a štetu na drugom vozilu će nadoknaditi osiguravajuća kuća.
  • OSIGURAJTE vozilo ako možete „kasko“. Ako idete tamo gde je potreban i „zeleni karton“, obavezno ga obezbedite. Uplatite zdravstveno putno osiguranje za sve putnike u vozilu. Saznajte sve neophodne brojeve telefona - policije, hitne pomoći, biroa „zelene karte“, konzulata, ambasade...
 

SIGURNO PUTOVANJE NA ODMOR


| J. S. | 26. jun 2012. 11:13 |

Savet motorizovanim turistima koji će u inostranstvo - osiguranje treba da ima prioritet. Osnovni paket čine kratkoročno - kasko, putno osiguranje i pomoć na putu

Pre polaska na put informišite se o propisima koji važe u drugim zemljama


Ukidanje viznog režima motivisalo je poslednjih godina mnoge građane Srbije da u planiranju letovanja zaobiđu turističke agencije i da se put mora otisnu svojim automobilom. Pred odlazak na more u sopstvenoj režiji, pored osnovne pripreme automobila i saznanja o tome koji propisi važe u drugim zemljama, potreban je i veći vid odgovornosti, pa standardna priprema podrazumeva i osiguranje pred put. Ako do omiljene turističke destinacije idete četvorotočkašem, garant sigurnosti, po preporuci domaćih osiguravajućih kuća, jeste kombinacija putnog, kratkoročnog - kasko i osiguranja „pomoć na putu“.

Put

BILO da je reč o individualnom ili porodičnom putovanju, jedna od najvažnijih stvari koju je potrebno uraditi pre polaska u drugu državu jeste uplata putnog zdravstvenog osiguranja. Poznato je da su troškovi medicinske asistencije u inostranstvu visoki, zbog čega je ovaj vid prevencije ekonomski isplativ. Polisa obezbeđuje pokrivanje svih troškova nastalih u slučaju bolesti ili nesrećnog slučaja, koje umesto osiguranika plaća osiguravajuća kompanija. U osnovnim paketima su obezbeđene hitne intervencije lekara, zatim lekovi, pregledi, hospitalizacija, operacije, povratak bolesnika u zemlju prebivališta, zubarske usluge. Korisnici polise osigurani su tokom samog puta, kao i tokom boravka u inostranstvu. Iznos premije razlikuje se, u zavisnosti od starosti osiguranika, broja dana provedenih u stranoj zemlji, kao i od države u koju se putuje. Uz nadu da ipak neće biti korišćeno, svakako ga je dobro imati.

Kasko

OVO osiguranje predstavlja najbolji vid zaštite automobila od opasnosti u saobraćaju ili van njega. Kratkoročna varijanta se ugovara na godinu ili kraće, a njegova osnovna funkcija je pokrivanje rizika od saobraćajne nezgode, što je najčešća pretnja na putovanjima do mora i nazad.

- Pored nesreće na putu, u štete koje pokriva ova polisa spadaju i nezgode nastale kao posledica pada ili udara nekog predmeta, požara, eksplozije ili poplave - navode u domaćim osiguravajućim kućama. - Za razliku od osiguranja od auto-odgovornosti, zakonom propisanog kao obaveznog, kojim se pokrivaju štete koje vozač pričini drugima, kasko osiguranjem pokrivene su štete na osiguranikovom automobilu načinjene ličnom ili nepažnjom od strane nepoznate osobe. Bitna napomena je da kasko osiguranje važi u Republici Srbiji, Evropi uključujući i celu teritoriju Turske.

Drum

PORED standardnih osiguranja kojima se štiti automobil, pomoć na putu obezbeđuje brzu i efikasnu asistenciju ukoliko vozilo dospe u nevozno stanje. U podrazumevane rizike ubrajaju se kvar, oštećenje, uništenje, krađa, nesrećni slučaj. U zavisnosti od osiguravajuće kuće, osnovni paket obuhvata organizaciju pomoći, hotelski smeštaj za osiguranika, pokriće troškova parkiranja, obezbeđenje zamenskog automobila i organizovanje nastavka putovanja. Ugovara se isključivo za putnička i kombinovana vozila, a korisnik polise ima pravo na tri asistencije u toku trajanja osiguranja. 

ČINJENICE

  • Kazne za saobraćajne prekršaje u inostranstvu su znatno više nego u Srbiji.
  • U Grčkoj prekoračenje brzine do 20 km/čas košta 32,5 evra, dok je prekoračenje brzine više od 40 km/čas 155,50 evra.
  • Za ne vezivanje pojaseva Grci će vam uzeti 83 evra, a za prolazak kroz crveno svetlo 167 evra.
  • Telefoniranje u vožnji koštaće vas u Crnoj Gori 20 evra, baš kao i nedozvoljeno parkiranje.
  • Spremite 30 evra za prekoračenje brzine do 30 km/čas u naseljenom mestu u Crnoj Gori i 30 evra za prekoračenje brzine od 30 do 50 km/čas van naseljenog mesta.
  • Vožnja u alkoholisanom stanju u Austriji sankcioniše se sa 5.900 evra, a u Italiji čak 6.527 evra.


 

ŠTA POKRIVA ZDRAVSTVENO OSIGURANJE U INOSTRANSTVU


| 27. april 2012. | Redakcija „Potrošača” |

Standardna polisa se odnosi na osiguranu sumu do 35.000 evra, što znači da će osiguravač isplatiti troškove lečenja do tog iznosa za smeštaj i boravak u bolničkim ustanovama, eventualni prevoz osiguranika u Srbiju…

Građani Srbije nemaju obavezu posedovanja polise putnog zdravstvenog osiguranja prilikom putovanja u najveći broj zemalja članica Evropske unije.

To što ova polisa nije obavezna ne umanjuje njen značaj za sigurnost putnika. Osim Evrope, u ponudi su i osiguranja za gotovo sve zemlje sveta. Šta je ono što se dobija ovom polisom, za malu novčanu naknadu i koje su prednosti posedovanja zdravstvenog osiguranja kada putujete u inostranstvo.

KO MOŽE DA SE OSIGURA

Društva za osiguranje u Srbiji nude ovu vrstu osiguranja državljanima Srbije i strancima koji imaju prijavljeno prebivalište ili boravište u Srbiji. Pomenuti stranci ne mogu koristiti ovo osiguranje na teritoriji Srbije, kao ni u zemlji u kojoj imaju prijavljeno stalno prebivalište.

Kada su godine u pitanju, osiguranje važi za sve one koji imaju između šest meseci i 86 godina starosti. Za razliku od bankara, koji računaju da ste određenu godinu starosti napunili prvog januara tekuće godine, osiguravači računaju godine po vašem rođendanu. Ukoliko nameravate da vašu bebu vodite u inostranstvo, proverite koja osiguravajuća kuća nudi posebnu vrstu osiguranja za ovako malu decu.

Podsećamo da osobe starije od 60 (kod nekih osiguravača 65 ili 70 godina), po pravilu plaćaju uvećane premije za svaki dan boravka u inostranstvu, u odnosu na one koji su u „radno sposobnim” godinama.  

VRSTE POLISA

Domaće osiguravajuće kuće su obezbedile više vrsta polisa putnog osiguranja u zavisnosti od: broja putnika koji zajedno idu na određenomesto, broja odlazaka u inostranstvo i porodičnih veza putnika. Neke su jeftinije od drugih, a mi ćemo ih pojasniti polazeći od najskuplje ka najjeftinijoj:

  • Individualna polisa

Osigurava se samo jedna osoba čije je ime navedeno na polisi i to na putovanju doodredišta koje ste naveli, kao „ime zemlje u koju putujete”.

  • Grupna polisa

Po pravilu se, pod grupom koja zajedno putuje, podrazumeva deset i više osoba. Proverite na internet prezentacijama društava za osiguranje ili njihovim kontakt telefonima sledeće: koliki je minimalni broj članova grupe, da li se u grupu ubrajaju i maloletna lica, koje su pogodnosti za grupna osiguranja u odnosu na individualna osiguranja.

S obzirom na to da grupna polisa glasi na ime jednog od putnika, savetujemo ostale članove grupe putnika da iskopiraju jedan primerak za sebe. Pretpostavka je da nećete 24 sata biti zajedno, to jest da ćete određeno vreme koristiti za „individualne” kretnje.

  • Porodična polisa

Polisa koju preporučujemo porodicama koje putuju zajedno. Po pravilu, uz ovu polisu dobijate najveće popuste i povlastice koji idu dotle da se za decu, članove porodice, do 18 godina dobija besplatno osiguranje. Ne zaboravite da pitate ko se sve smatra članovima porodice.

  • Multipolisa (polisa za više odlazaka u inostranstvo, u toku jedne godine)

Korisna je za ljude koji često putuju u inostranstvo.Imajte na umu da ove vrste polisa imaju ograničenje na određeni maksimalan broja dana boravka u inostranstvu u toku jedne godine (obično do 90 dana, dok neki nude i osiguranje za boravak, od preko 180 dana u toku godine). Godina se računa od 00:00 sati dana kada počinje osiguranje, a završava u 24:00, 365 dana. Bez obzira na to koliko puta odlazite i vraćate se iz inostranstva, vodite računa da broj dana koji provedete tamo u toku jedne godine ne premaši onaj iz multipolise.

Postoje i osiguranja kao sastavni deo korišćenja platnih kartica ili paketa računa banke. Proverite da li banka u kojoj imate račun nudi ovu vrstu osiguranja u okviru neke od bankarskih usluga.

GDE VAŽI OSIGURANJE

Gotovo ceo svet je pokriven putnim zdravstvenim osiguranjem. Osim Avganistana, Iraka, Etiopije, Sijera Leonea i nekih egzotičnih mesta za koja većina građana nije čula.

ŠTA JE POKRIVENO POLISOM I DO KOG IZNOSA

Standardna putna zdravstvena osiguranja se odnose na osiguranu sumu do 35.000 evra. Ovo znači da će osiguravač isplatiti troškove lečenja, smeštaja i boravka u bolničkim ustanovama, eventualnu „repatrijaciju”, to jest prevoz osiguranika u Srbiju, ukoliko je to neophodno, kao i prevoz posmrtnih ostataka u zemlju prebivališta.

Postoje tri nivoa usluga koje se nude kroz ovu vrstu osiguranja. najčešći nazivi su: standard, zeleni, zlatni (koriste se i nazivi na engleskom jeziku). Razlikuju se po nivoima pokrića i uslugama koje se mogu dobiti za plaćenu premiju. Tako, zeleni i zlatni paket podrazumevaju i pravnu pomoć u inostranstvu, pozajmice u slučaju krađe, putnu asistenciju. Premije za ove pakete jesu veće od onih za paket standard, ali ovi paketi pružaju veću sigurnost putnicima.

KAKO POSTUPATE KADA SE DESI NEZGODA

Prvo zovete dežurni centar asistentske službe, čiji broj postoji na svakoj polisi i pratite njihova uputstva. Ovo, u slučaju da, pre puta, niste proučili koje zdravstvene ustanove, u mestu u kome ćete boraviti, priznaju osiguranje čiju polisu posedujete. Proverite da li postoji minimalna suma troškova lečenja koju treba da platite i koja može biti refundirana tek po povratku u zemlju (obično je to iznos do 100 evra). 

ŠTA NE TREBA DA ČINITE

Nikako ne idite u zdravstvenu ustanovu za koju niste proverili da je u mreži koju pokriva vaš osiguravač. Nije realno da će vam troškovi biti refundirani ma koliko tvrdili da je intervencija bila hitna.

Ne plaćajte troškove lečenja ukoliko imate pravo da se troškovi direktno naknade zdravstvenoj ustanovi.

Postupajte isključivo prema uputstvima koje ste dobili od asistentske službe. Po pravilu se ovi razgovori snimaju.

PRAVO NA POVRAĆAJ PREMIJE U ODREĐENIM SLUČAJEVIMA

Uglavnom su to slučajevi kada niste otišli na put iz opravdanih razloga. Nabrajamo neke od njih:

– zemlja u koju putujete je odbila da vam da vizu

– ukoliko osiguranik premine pre započinjanja puta

– ako se osiguranik povredi tako da povreda zahteva da bude primljen u bolnicu

– usled smrti člana uže porodice

– ako turistička agencija otkaže putovanje

– usled gubitka pasoša

– ako vas država zove da se neodložno javite njenim organima...

Za dokazivanje bilo kog od navedenih slučajeva neophodna je određena dokumentacija koju osiguravač propisuje u svojimuslovima osiguranja.

Usluge koje nisu pokrivene

Neophodno je znati da putno zdravstveno osiguranje pokriva samo slučajeve koje se dese iznenada i pod uticajem spoljne sile mimo volje osiguranika.

Slučajevi koje ne pokriva putno osiguranje (opšti uslovi preuzeti sa sajta Delta đenerali, a ostale kuće imaju više-manje slične uslove) su:

  1. Lečenje raka, side i poslednjih stadijuma hroničnih bolesti. Pod pojmom „hronična bolest” podrazumeva se bolest koja neprekidno traje nekoliko meseci (obično više od tri ili šest) sa povremenim poboljšanjima i pogoršanjima
  2. Samovoljni prekid trudnoće
  3. Nisu pokrivene ni komplikacije koje se dogode kao posledica trudnoće ili porođaja kod trudnica:
    • starijih od 38 godina , bez obzira na nedelju trudnoće
    • mlađih od 38. godina posle 28. nedelje trudnoće, čiju trudnoću je lekar u Srbiji potvrdio kao rizičnu
  4. Odstranjivanje ili transplantacija organa ili tkiva
  5. Rutinski, to jest kontrolni pregledi
  6. Nabavke, popravke i korišćenje naočara, kontaktnih sočiva i svih vrsta protetičkih sprava
  7. Stomatološki tretmani  koji ne zahtevaju hitnu intervenciju, osim ortopedije vilice u slučaju nezgode. Nisu pokrivene intervencije: lečenje korena zuba, zamena zuba, zubne krune, izrade proteze, reparacije i popravke. Ako vas, na putu zaboli zub moraćete da se snađete sa lekovima protiv bolova dok ne dođete kući ili da sami platite uslugu
  8. Ako ste sami kvalifikovani lekar i lečite članove svoje porodice ili osiguranike koji putuju sa vama, usluga neće biti refundirana
  9. Usluge lečenja mentalnih bolesti i njihovih posledica
  10. Ako niste u određenom roku prijavili slučaj (obično od 48 do 96 sati) od nastanka osiguranog slučaja

Ukoliko imate neku hroničnu bolest, ili ste trudni, savetujemo da pribavite potvrdu nadležnog lekara da ste sposobni za putovanje. Bez takve potvrde osobe iz navedenih kategorija ne mogu očekivati naknadu osiguravača.

Naročito imajte na umu da osiguravač ima pravo da proveri medicinsku dokumentaciju u matičnoj zemlji osiguranika, pa samim tim ima pravo da odbije isplatu naknade za učinjene usluge, kao i da traži povraćaj naknade, ukoliko se naknadno ispostavi da je osiguranik imao saznanja o zdravstvenom problemu, a koja je prećutao.

 

 

 

 

Narodna banka Srbije savetuje - SVE O KASKO OSIGURANJU


| 20. april 2012. | Redakcija „Potrošača” |

Daje mogućnost da sami birate vrste rizika od kojih želite da osiguravate svoje vozilo. – Omogućuje isplatu štete bez obzira na krivicu

 Auto-kasko osiguranje predstavlja vrstu dobrovoljnog osiguranja od štete na motornom vozilu. Ono je dobro rešenje za vas ukoliko želite da budete sigurni da će svaka šteta na vašem vozilu biti pokrivena, bez obzira na to da li je izazvana vašom ili tuđom krivicom.

Zakonom je propisano da svako vozilo da bi se uključilo u saobraćaj mora biti registrovano i osigurano polisom od auto-odgovornosti, kojom je osigurana odgovornost vozača za štete koje pričini svojom krivicom. Međutim, pored obaveznog, postoji i dobrovoljno auto-kasko osiguranje motornih vozila koje pruža osiguravajuću zaštitu od oštećenja ili potpunog uništenja vozila, do kojeg može doći iz različitih razloga.

Mnogi ljudi imaju nedoumicu kad je reč o razlici između obaveznog auto-osiguranja i dobrovoljnog auto-kasko osiguranja. Osnovna razlika može da se ilustruje na primeru nastanka štete u slučaju sudara dva automobila. Kada je za saobraćajnu nezgodu odgovoran vozač vozila koje je bilo samo obavezno osigurano, osiguravajuća kuća nadoknadiće štetu samo drugom učesniku u nezgodi na vozilu, kao i trećeoštećenim licima. Osiguranik koji je izazvao nezgodu nema pravo na naknadu štete na vozilu po osnovu polise od auto-odgovornosti. Ukoliko pored takve polise, osiguranik ima i polisu kasko osiguranja, osiguravajuće društvo će štetu isplatiti bez obzira na krivicu.

Šta se može osigurati

Auto-kasko osiguranje se reguliše ugovorom o osiguranju (polisa) između osiguravača i osiguranika. Polisa auto-kasko osiguranja se zaključuje na period od jedne godine ili kraće (kratkoročno) ili za vreme duže od jedne godine (višegodišnje). Predmet auto-kasko osiguranja mogu biti sve vrste motornih vozila: putnički automobili, teretna, autobusi, vučna, specijalna motorna, priključna, motorna vozila inostrane registracije, ona koja su na popravci, radna i šinska vozila. Sastavni delovi, posebna i dodatna oprema mogu takođe biti predmet osiguranja, ako je tako predviđeno uslovima osiguranja. Za sve ove različite vrste vozila propisuju se i različiti načini kasko osiguranja, u zavisnosti od osiguravajuće kuće.

Auto-kasko osiguranje daje i mogućnost da sami birate obim pokrića, odnosno vrste rizika od kojih želite da osiguravate svoje vozilo. To osiguranje se deli prema rizicima koje pokriva zaključena polisa, a postoje i razlike u klasifikaciji između pojedinih društava za osiguranje.

Auto-kasko osiguranje se deli na:

  • Potpuno, koje omogućava osiguranje od saobraćajne nezgode, oštećenja izazvanog spoljnim termičkim ili hemijskim delovanjem, groma, požara, oluje, lavine, grada, pada ili udara nekog predmeta, javnih demonstracija i manifestacija, obesti trećih lica... Potpuno auto-kasko osiguranje može biti s učešćem u šteti ili bez njega;
  • Delimično, koje omogućava pokriće štete do ugovorenog iznosa kod nastanka osiguranog slučaja. Zaključuje se za pojedine rizike, od kojih je najčešći od loma stakla;
  • Dopunsko, koje se može zaključiti uz potpuno auto-kasko osiguranje i omogućava osiguranje od krađe vozila, razbojništva, poplave, bujice, visoke vode, utaje, prevare...

Visina premije

Mnogi smatraju da auto-kasko osiguranje predstavlja veliki i nepotreban izdatak, kao i da je isplativo samo kada su u pitanju skupi i novi automobili. Međutim, činjenica je da i manje štete (na primer lom stakla) koje mogu nastati na vašem vozilu u toku vožnje ili dok je vozilo parkirano, a koje su statistički najčešće, mogu predstavljati priličan izdatak za vaš budžet, da ne govorimo o mogućim većim oštećenjima. Takođe, treba imati u vidu da svako može da bira obim pokrića, odnosno vrstu rizika koja je obuhvaćena osiguranjem, kao i da osiguranici sami biraju koliko će biti njihovo učešće u šteti i kako će plaćati premiju osiguranja. S obzirom na to, u skladu sa svojim mogućnostima i potrebama svako može izabrati odgovarajući paket auto-kasko osiguranja.

Visina premije takvog osiguranja se razlikuje od uslova različitih društava za osiguranje i zavisi od više faktora, od kojih su najznačajniji: vrsta vozila (putno, teretno), vrednost vozila, namena (standardna, taksi, obuka vozača, rent-a-kar), bonus – smanjenje premije kao nagrada vozaču koji u toku godine nije napravio nikakvu štetu, obim pokrića rizika i teritorija.

Osiguravajuća društva omogućavaju osiguranicima da se opredele za osiguranje saučešćem u šteti. Ukoliko ste ugovorili takvo auto-kasko osiguranje, visina naknade biće umanjena srazmerno učešću u šteti.

Obrada zahteva u roku od 14 dana

Ukoliko je vaše vozilo auto-kasko osigurano, u slučaju saobraćajne nesreće, u roku od tri dana treba da obavestite društvo kod kojeg ste zaključili ugovor o auto-kasko osiguranju, radi procene štete i ostvarivanja prava na naknadu. Pre toga, naravno, ne biste smeli da vršite sami nikakve popravke na vozilu. Zahtev za naknadu štete treba da podnesete osiguravajućem društvu čiju polisu posedujete zajedno sa potrebnom dokumentacijom. Društvo je dužno da vam u roku od 14 dana od dana dostavljanja kompletnog zahteva obradi zahtev i ponudi naknadu za isplatu štete.

Napominjemo, iako su ugovorom o osiguranju – polisom utvrđena i definisana međusobna prava i obaveze ugovornih strana, treba znati da se prava i obaveze ugovornih strana bliže definišu i Uslovima o osiguranju, koji predstavljaju sastavni deo polise. Njima su između ostalog bliže definisani obim pokrića, isključenja iz osiguranja, gubitak prava iz osiguranja...

SAVET: Narodna banka Srbije savetuje da prilikom zaključenja polise tražite Uslove osiguranja, jer potpisivanjem polise potvrđujete da ste obavešteni o njima.

 

 

Brošura

GSI MASTER d.o.o.

Društvo za posredovanje u osiguranju
Šajkaška  23/59
11108 Beograd 12
SRBIJA
T: +381.11.40 44 254
M: +381.63.23 77 11
dežurni telefon (24h/365 dana): 069/2337-710

Preporučujemo - Naši klijenti:

Pratite nas na: